עם כל הכבוד לאנשי הכספים, לכל עסק חייבת להיות תכנית שיווקית אשר נגזרה מהתכנית האסטרטגית של החברה ואשר כוללת מיהו קהל היעד, מיהם המתחרים, כיצד לתמחר את השירות או המוצר ואת כל מאפיינים נוספים הקשורים בשיווק החברה.
- הגדרת אסטרטגיה שיווקית – נושא זה מהווה נגזרת של האסטרטגיה העסקית, תוך שילוב מודלים עסקיים כגון: SWOT ופורטר.
- תכנית שיווקית – בה המוצר ו/או השרות, קהל היעד, מתחרים, משתנים פוליטיים וגאו פוליטיים, משתני רגולציה ולגליזציה, דרכי השיווק ובידול המוצר, ערוצי ההפצה ותמחיר והמחרה. תקציב השיווק כולל פרסום במדיות השונות.
- מיתוג החברה – כולל המותג והלוגו אשר ישקפו את הערכים והמטרות של החברה, תוך התאמה לחזון החברה.
- בידול החברה – הגדרת בידול מובחן אל מול המתחרים ויצירת יתרון תחרותי לקידום החברה. הגדרת הבידול נותנת יתרון בפני החברה בשימור הלקוח, המחרה, מבטלת התנגדויות ויוצרת חסמים גבוהים יותר למתחרים.
- תכנית המכירות – הכוללת כמויות, סכומים, מועדים ויעדי ביצוע. ברמת החברה כוללת תכניות משנה לרמות הבאות עד רמת הסוכן הבודד או נקודת המכירה.